Koncerno SBA valdomos baldų įmonės per krizę sustiprino pozicijas
- 7635 Peržiūrėjo
Vienos didžiausių Baltijos šalyse pramonės įmonių grupių - koncerno SBA - valdomos baldų įmonės 2009 m. išlaikė iki krizės buvusį pardavimų lygį, o 2010 m. planuoja palaipsniui didinti veiklos apimtis. Koncerno atstovai teigia, kad palankios tendencijos pasaulio rinkose 2010 m. pradžioje leidžia optimistiškiau žvelgti į ateitį ir vėl planuoti ne tik darbo vietų išsaugojimą, bet ir jų didinimą.
Didžiausią augimą iš SBA valdomų baldų įmonių per 2009 m. pasiekė svetainės baldus gaminanti UAB „Visagino linija”. Bendrovė pardavė beveik dvigubai daugiau (48,9 proc.) produkcijos ir pasiekė 107,626 mln. litų apyvartą. UAB „Germanika”, tiekiančios komponentus kitoms baldų gamybos įmonėms, pardavimai padidėjo 21,8 proc. iki 38,68 mln. litų.
Konsoliduoti koncerno SBA valdomos didžiausios Lietuvoje baldų grupės pardavimai 2009 m. siekė 441,05 mln. litų ir buvo 4,1 proc. mažesni nei 2008 m. Koncernas SBA valdo šešias baldų gamybos įmones Lietuvos ir Rusijoje - UAB „Visagino linija“, AB „Klaipėdos baldai“, AB „Šilutės baldai“, AB „Kauno baldai“, UAB „Germanika“ ir UAB „Novo Mebel“ (Rusija).
„Pagrindinis praėjusių metų uždavinys mūsų valdomoms įmonėms buvo tolesnis veiklos efektyvumo didinimas. Konkurencija eksporto rinkose visada reikalavo efektyvesnių sprendimų ir aukštesnės pridėtinės vertės kūrimo, todėl prasidėjus krizei didesnio šoko nepajutome. Ėmėmės ryžtingų sprendimų ir pertvarkymų dar 2008 m., tad tai užtikrino sėkmingą verslo vystymąsi ir sunkmečiu. Baldų grupės pardavimai išlaikė tą patį lygį, tačiau, vertinant bendrą Lietuvos ekonomikos susitraukimą, rezultatai nuteikia teigiamai, – teigė SBA baldų kompanijos generalinis direktorius Ričardas Kiaurakis.
Koncerno SBA valdomos baldų įmonės eksportuoja 99 proc. pagaminamos produkcijos, kuri sudaro penktadalį viso Lietuvos baldų ir jų dalių eksporto. Bendras Lietuvos baldų ir jų dalių eksportas per 2009 m. padidėjo 1,1 proc.
Koncerno SBA specialistai pastebi, kad nors krizės metu konkurencija eksporto rinkose didėjo, SBA valdomos baldų įmonės išlaikė iškovotas pozicijas. “Klientų reikalavimai kokybei, kurie ir anksčiau buvo labai aukšti, pastaraisiais metais tik išaugo ir tai leido mūsų įmonėms sėkmingai konkuruoti. Investavome į procesų valdomose įmonėse atnaujinimą, technologines naujoves ir tai, kartu su beiškeičiančiu užsakovų, kurie vėl gręžiasi į Europos įmones, požiūriu leidžia bendrovėms konkuruoti dėl didelių užsakymų”, - sakė R.Kiaurakis.
Pasak jo, vienas svarbių koncerno SBA valdomų baldų įmonių tikslų yra tolesnis sėkmingas bendradarbiavimas su Švedijos “IKEA”. “Sieksime tapti Europoje vienu geriausiu švedų koncerno tiekėju. Esame daug investavę į naujausias technologijas, turime vienas moderniausių gamyklų Rytų Europoje ir, svarbiausia, patirtį bei aukštą kompetenciją - visa tai yra išskirtinis konkurencinis pranašumas, kurį mūsų įmonės sėkmingai išnaudoja”, - teigė SBA baldų kompanijos generalinis direktorius.
2010 m. pradžia baldų pramonei buvo sėkminga ir leidžia gana optimistiškai žvelgti į ateitį. “2010 metais planuojame, palaipsnį veiklos apimčių augimą. Taip pat sieksime išlaikyti darbo vietas, kurių skaičius, koncerno valdomose baldų įmonėse, lyginant su masiniais žmonių atleidimais kitose įmonėse, praėjusiais metais beveik nepakito. Be to, socialinės garantijos visiems dirbantiems liko tos pačios“, – sakė SBA baldų kompanijos generalinis direktorius. Pasak jo, jei tendencijos rinkoje liks tokios pat palankios, kokios vyrauja šių metų pradžioje, koncerno valdomos baldų įmonės priims naujų darbuotojų.
„Lietuva turi ilgametes baldų gamybos tradicijas, baldininkams talkina vieni geriausių Lietuvos bei užsienio dizainerių, tad, turime visas sąlygas kurti pridėtinę vertę turinčius produktus, kurie garsina šalį tarptautinėse rinkose. Lietuvos baldų eksportas krizės metais augo ir tai rodo šios tradicinės pramonės reikšmę šalies ekonomikai“, - sakė R. Kiaurakis.
Jis pastebi, kad medienos pramonė sudaro 8 proc. visos Lietuvos pramonės, tačiau priešingai nei IT sektorius, užimantis tokią pačią dalį, valdžios dėmesio nesulaukia. Baldų įmonės, įsidiegusios aukštųjų technologijų įrenginius, šiai dienai net neturi galimybių pretenduoti į prioritetinių objektų sąrašą.
„Medienos pramonė turi gilias šaknis Lietuvoje, tad vietoj to, kad lauktų, kol kas nors išties pagalbos ranką, verslas vystosi, plečiasi ir ieško efektyvių sprendimų pats. Svarbiausia, kad valstybė nekeistų kelis kartus per metus mokestinės bazės ir įstatymų, nes adaptuoti visus procesus nėra lengva“, – sakė „SBA“ baldų kompanijos generalinis direktorius.
SBA valdomos baldų gamybos įmonės vidutiniškai per metus asortimentą atnaujina apie 20 proc. ir šiais metais ketina plėsti nuosavų kolekcijų gamybą. Jau ne vienerius metus koncerno įmonių kolekcijos sėkmingai pristatomos Milano, Stokholmo ir Kelno baldų parodose, kuriose sulaukia vis naujų pirkėjų. Šiuo metu baldų grupės produkcija parduodama ES, Rytų Europoje ir Lietuvoje. Naujus produktus SBA baldų grupė šiais metais planuoja pristatyti naujus produktus Kelno, Maskvos, Stokholmo tarptautinėse parodose.